CDLXXIV ehk Peterburi III

13:30

ehk kuidas meelitada turiste, pildid mis mujale ei sobinud

ehita suur ja võimas (Iisaku) katedraal

See on mingi arhitekti elutöö, oli ~20 kui alustas ja kõik olid tsaari peale pahased, et nii noore venna raske töö jaoks valis. Ehitustööga olid mingid jamad ja see venis. Lõpuks kui valmis sai, siis arhitekt palus, et ta sinna maetaks, aga vot ei maetud, sest vale usku oli.

tee, mida Da Vinci ei suutnud ja pane kuju võimalikult väikese toetuspunktiga seisma
See on siis kuulus Vaskratsanik.

ja siis turistid tahavad selle kujuga pilti teha

müü putkades mandariini-mohito jäätist
Sellise maitsega jäätist pole ma küll varem proovinud ega isegi näinud. Päris hea oli, selline hapukas-magus ja mündine. Jama oli ainult see, et glasuur oli katki ja pärast olid mul kõik kohad: juuksed, käed ja riided valgeid tükikesi täis.

ja metsamarjade nestead (hea!)
See oli täitsa marjamaitsega tõesti. Üks magusamaid jääteesid, mida ma proovinud. Üllatav oli see, et kuigi seda hoiti koos muude jookidega külmakastis, siis vesi, mis me sealt ostsime oli selline leige, aga Nestea küll mõnus jahe.

kindlasti pane jõeäärde seisma paar laeva, näiteks kuulus Aurora

Kahjuks laeva peale ei lastud, sest ta oli pühapäeval toimuvate merepidustuste puhul nädalaks kinni pandud. Jälle üks põhjus juures, miks tagasi tulla.

majad peavad olema kahevärvilised

ja hotellitoad peavad olema suured

Muide meie hotelli sisenemiseks pidid minema läbi turvaväravate ja koti röntgenist läbi laskma. Vähemalt esmakordsel sisenemisel oli nii. Pärast seda turvameest ei huvitanud, et kõik väravatest läbi minnes hullumeelselt piiksusid.

üle jõe ehita sildu ka

Esimene õhtu läksime jalutama, leidsime uhke silla, mis veidi Eiffeli torni meenutas. Samast ajaperioodit oli ka. Sealt avanes ilus vaade Neevale, mida muidugi tegi veel uhkemaks loojuva päikese kuma. Sillal oli ka graafik, mis näitas, et kella kahest kuni viieni öösel on ta üles tõstetud. Algselt oli plaan seda järgmisel õhtul vaatama tulla, kuid siis olime liiga väsinud.

paar aaret kuhugi peita ei tee ka paha

Kahjuks selgus, et leitud aare geocachingu lehel polegi, vaid ainult venelaste enda lehel. Muidu vahva konteiner oli.

wc nähku võimalikult meeldiv välja

Sees ei käinud, ei oska öelda, kas sama lilleline sealtpoolt oli.

See on sama kuplitega hoone, mida sillalt näha oli. Kloostrina on ta kasutusel.

küll mul on ilus seelik

kindlasti ehita iga nurga peale mõni kirik või klooster, peaasi et palju torne ja kupleid on
Kuigi kell oli nii kümne kanti, vooris sinna ikka järjest turistibusse. Pärast kuulsime, et kloostriõuel on mingi kell, mida peab vaatama minema. Me ei läinud.

peaväljakule pane sammas
See on ermitaaži eest tehtud pilt. Sammas on ehitatud ühest tükist ja kaalub ilmatu palju.

kindlasti leia mõni maskott, kellest kujusid laiali laotada
Käisime Jänesesaarel Peeter-Pauli kindluses. Saare maskott on jänku, kelle kujusid saarel lausa mitu on. See, mis siin meres posti otsas kükitab on pisike. Teised olid suuremad ja nende juures oli järjekord, et pilti teha. Seda isendit meres on kombeks müntidega visata, et õnnelikuks saada. Kui sent posti otsa pidama jääb, siis läheb hästi, kui ei, siis mitte. Kui loll oled, võtad uue mündi. Mina oma õnne proovile ei pannud. Martin ühe 5 rublase viskas, pihta sai, aga münt veeres posti taha, nii et siiani ei tea keegi, kas ta on õnnelik või ei.

selliseid kujusid on ka vaja, mida turistid nühkida saavad
Sellel saarel sai nühkida mehe kuju käsi. Pikad sõrmed kõik kuldseks nühitud nagu näha. Talle oli isegi aed ümber ehitatud, kuna turistid pidavat tema nühkimise ja pildistamisega niivõrd agarad olema, et härra tervise pärast hakati kartma. Peterhofis oli üks kuju, mille varbad olid kuldseks poleeritud, aga selle ümber käis niivõrd suur sagimine, et pildid avalikustamist ei kannata. Ma imestan, et Stockholmi pisike poiss juba blondi peaga pole.

Demonstreerin, kui imelik patsikumm mul juustes oli.

too Siberist mingi vend, kes imepisikesi kujusid meisterdada suudab
Raha eest sai näitust vaadata, mis ta kõik korda on saatnud, aga meile ei antud selle jaoks aega. Pileti hind oli 250 rubla vist. Ehk umbes 5€. Sama raha eest pakuti Da Vinci saladuste näitust ka, mida ma hirmsast külastada tahtsin, aga seal öeldi ka, et pool tundi on liiga vähe. Tuleb tagasi tulla.

ehita õigeusu kirik lääne stiilis
Selles hoones on Romanovide hauad. Järjekord oli pikk, aega vähe ning neid näha ei saanudki.

pane parki erinevaid toole, kus turist istuda (ja pilte teha) saab
Istusime ka, aga kuna nosisin jäätist, polnud mahti klõpsutada, seega te ei saa näha, kuidas mina troonide mängu mängin. Siin oldi lahkemad ja troone oli 12, veriseks võitluseks nende pärast ei läinud, kuigi mõni oli küll uhkem kui teine.

Vasakul seda maja katavad meie oma Adamsoni kujud.

mida rohkem korintose stiilis sambaid, seda uhkem
Jälle mingi kirik, mida venelased oma antiikstiili armastuses püstitasid.

loomad võivad ka kirikus käia
See kiisu nägi küll siuke välja, et kohe kooleb sinna.

kata auto kunstmuruga

paku jahutavat homemade-limonaadi
Parim "söök", mis Venemaal sain. Maasika-melissi maitsega oli see ja nii värskendav.

Selle söögikoha leidsime sammastega kiriku (Kaasani katedraali) juurest veidi edasi nurga tagant, mitte Nevski prospekti pealt. Selline õhkkond oli, mis imeliselt Kalamajja sobiks. Asus maaalusel korrusel ehk seal oli veid jahedam kui väljas, väikesed aknad olid sul peakohal. Seinad olid valgeks võõbatud ja sellised ebaühtlased. Kaunistatud oli ruum vikerkaarevärviliste elementidega nagu padjad, pildiraamid, väikesed kastekannud ja ämbrikesed. Iga tool ja uksepaneelid olid ka isevärvi. Laual oli paber, millel sai sööki oodates mängida trips-traps-trulli või laevade pommitamist. Joonistada või muljetest kirjutada oli ka lubatud.

Issi tellis rahvussupi kaljaga. Pilt tuli küll udune, vabandused.

kui makroone ostad, söö need kohe ära, muidu...

Käisime mingis uhkes poes, midagi pidi sealt ikka ostma ka. Valisin karbi makroone, aga kuna kõht oli täis, siis kohe nosimiseks ei läinud. Väljas valitsev põrgukuuus tegi oma töö. Olete te kunagi lusikaga makroone söönud? Mina olen. Head olid ikka.

Ootasin laevasõitu, seetõttu nats tüdinud näoga.

Pidustuste puhul oli Neeva peale veel laevu toodud. Nägime veel näiteks ka tuumaallveelaeva.

Terve taevas oli traate täis

Veel üks pildike Tsarskoje Selost. Eile suutsin selle kleidi pigiga ära määrida, nii et minu seljas te seda ilmselt rohkem ei näe.

Need vennad tantsisid luikede järve samaaegselt ise mängides.

Tsarskoje Selos kästi sussid jalga panna, muidu rikud veel põranda ära oma jalakestega.

Enne pargituuri sai jäätist osta, lusika sai ka kaasa (ja see oli roosa!)