CXXXIX

20:37

ehk Eru chiquitas

10.07
Startisime Stina ja mu vennaga kella 10 paiku. Pool kaksteist jõudsime vist kohale. Sättisime end majja sisse. Vedasime pikendusjuhtmega ülemisele korrusele elektri, kerisime selle juhet ümber posti, et see niisama allkorrusel ei ripuks. Peale seda otsisime kokku kõigi kolme maja vabad padjad ja tõime enda pessa. Mina magasin selle padjakuhila otsas, akna all. Ülimõnus värske ja jahe õhk oli seal, pidin lausa teki peale võtma. Vaatasime seal filmi ja mängisime simsi.

11.07
Hommikul käisime ujumas ja siis sõitsime ratastega Loksale. Tee ääres nägime karuputku. Jube taim. Loksal ostsime süüa, Mimmile kingi ja korra külastasime üht sekkarit ka. Ostsin 2€ eest kaks asja. Halli ühe varrukaga jaki moodi asja ning teksad. Rohkem seal normaalseid asju polnudki. Tagasiteel küsisid ühed turistid inglise keelset nõu. Aitasime neid hea meelega. Tagasi jõudes käisime vist uuesti ujumas ja siis jõudis juba Karoliine kohale. Ta valis endale aknaaluse voodi, siis sõime ja tegime vist läpakas midagi. Peale seda sõitsin rattaga teeotsa viimastele tulijatele vastu. Stina ja Karoliine sõitsid ka hiljem mulle järgi. Juhatasime selle autotäie kohale. Nad siis sättisid enda asju. Otsustati ülejäänud voodid ka suurde tuppa lohistada. Korra käisime rannas ka veel. Sel ööl magasin taaskord oma padjakuhjas.

12.07 - PALJU ÕNNE VANAEMA & MIMM!
Hommikul hakkasid Stina, Karoliine ja Täpi pannkooke küpsetama ning me ülejäänud tegime mu vanaemale küpsisekooki. Kasutasime: 2 pakki Selga heledaid ja 2 tumedaid küpsiseid, mida leotasime piimas, 500gr hapukoort, tumedat Fazeri küpsetusšokolaadi, vanillikohupiima ja vaarikamoosi. Šokolaadiga oli üks pisike äpardus ka. käisin üksi metsas ja korjasin veidi mustikaid ka kaunistuseks. umbes nii palju, et terve kook oli nendega kaetud. Vanavanemad sõitsid Loksale ning me seadsime teises majas sünnipäevalaua üles. Karoliine, Maria ja Hanna-Stina käisid ka Loksal ning tõid küünlad. Minu ülesandeks jäi vanaema veidi kinni hoida, et nad need põlema jõuaks panna. Karoliine ostis mingi sinise juuksesprei ka, nii et tegevus päevaks oli olemas. Hiljem sõitsime ise ka ühiselt rattastega Loksale. Stina jäi ainsana majja, kuna tema rattal polnud selle retke jaoks sobivad käigud. Rääkisin sõidul ka teistele Sosnovski karuputkest. Kui ma õigesti mäletan, siis toodi see Nõukogude ajal Eestisse sisse loomade silotaimeks. Taimele oli Eesti pinnas soodne ja ta levis kiiresti üle riigi. Üsna tüüpiline teeäärne umbrohi. Karuputkel sisaldab nahka söövitavaid aineid. Taime puudutades tulevad põletusnähud. Suure koguse puhul võivad armid jääda terveks eluks. Taimest lahti saamine on keerukas, tuleb ta maast välja kaevata. Ka kevadel õite maha lõikamine ja niimoodi taimel kuivada laskmine on üsna efektiivne. Karuputk on kõrge kasvuga ja maapinna juures võib puitunud vars olla lausa 10-sentimeetrise läbimõõduga. Vot nii. Sel retkel tegin pilte ka, aga need on digikas, mitte mälukaardil ja ma ei leia juhet. Loksal käisime poes ja internetis. Ostsime veel juuksespreisid, millega õhtu sisustasime. Hiljem käisime ujumas, tegime pilte ja mängisime palli. Sellest õhtust on pärit mitte avalikusele mõeldud pilt, mille üle terve nädala naersime. When you see this you will shit brix.

13.07
Hommiku veetsime õue peal ja peale lõunasööki läksime randa. Ma üritasin kõhtu päevitada, tuul oli vali ja seetõttu vesi ei meelitanud. See päev olingi üsna loid, lösutasin ja päevitasin, teised mängisid palli ja kriketit vahepeal. Õhtu poole sõitsime ratastega Tammispea kivi juurde ja peale seda mängisime toas Aliast ja üht pantomiimimängu. Veel hiljem käisime mere ääres jälle. Mina olin puruväsinud ja jäin ühes toas magama, teised olid päiksetõusuni üleval.

14.07 - PALJU ÕNNE JAANA & ELIS-MARIA!
Magasin ilma padjata ja olin hommikuil üle keha kange. Igavusest ja tegevusetusest, kuna teised magasid, pesin nõusid ja lõin veidi korda. See päev olin ikkagi kuidagi loid. Käisime auitoga Loksal, sian teada, et meie Valgete Ööde võistkonnaga on vsjoo ja ma pean nädalavahetuse ikkagi maal veetma. Olin pettunud ja pahane ja seetõttu loid ka, vaatasime Hanna-Stinaga päev otsa 90210i ja Misfitsi. Meile toodi ka Peruust toodud sõrmuseid näitamas. Need oli üsna kallid (5€ & 10e). Keegi osta ei soovinud, viisime Stinaga tagasi. Meile näidati siis pooleli olevaid käepaelu ja me olime üsna šokis. Need olid niii vapustavad, imelised, fantastilised. Kella üheksa paiku läksime Hanna-Stinaga kahekesi randa, pildistasime. Vesi oli eriti madal, käisin kalavõrgu juures nii, et püksvärvel jäi kuivaks. Tavaliselt peaks sel kaugusel kaelani vesi olema. Kivi, kus Stina-Riinuga 3-4 aastat tagasi merineitsi-stiilis ujuda armastasime asus põlvekõrguses vees.. Olime mõlemad pikkade pükstega, ujumas niisiis ei käinud. Läksime siis tagasi majja, vaatasime veel läpakast midagi, rapuntslit äkki. Osad käisid vahepeal rannas ka, ma ei viitsinud. Öösel oli mingi hull fight, siis läksime Stina ja Karoliinge ikkagi randa. Kell oli pool kolm, nägime jaaniusse ja hiiglasuurt kärnkonna.

15.07 - PALJU ÕNNE KÄTRIIN!
Hommikul käisime Kristina juures, ostsime käepaelu. Mina ostsin 4 tükki. 3 peenikest pärlitgea ja rohelise, mis oli veidi laiem. Kõige kallima ostu tegi Stina, 6€-se meistriteose näol. Täpi ostis kõige rohkem. Kallemaid näidati ka, mõned kaelakeed olid veel vapustavamad, kui eile nähtud käepaelad. Midagi negatiivset kellelgi pärast öelda polnud. Kõige suuremad meistriteosed maksid ka mingi ~40-100€. Lõuna ajal tuli Kristina meie juurde ja õpetas, kuidas kahesuguseid käepaelu ise punuda. Mina valisin alguses spiraalis käepaela, safiirsinise. See tuli veidi valesti välja, aga käel paistab ikka kena. Minu arvates kõige korralikumad esimesed katsetused olid mu vennal ja Hanna-Stinal. Pärast saime teise käepaela jooks ka nööri. Ma valisin halli. Sel õhtul hakkas mu pea rohkem valutama, kolisime teise majja ümber ka. Maria õpetas Roneti sulgpalli mängima. Poisiklutt teatas pidevalt, et teeb Täpile tuule alla. Õhtul läks Karoliine bussile.

16.07 - PALJU ÕNNE, STINA!
Peavalu ei andnud järgi ja vahepeal oli mõte õhtul koju sõita. Meil oli vaja Stinale kook teha, seega võtsin ma Stina, Täpi ja Roneti kaasa ja läksime mustikale. Koogi andsime üle täpselt 18:26, tantsisime Hey Mickey järgi ka. Päeval käisime Ronetiga rannas, kõik peale Stina pidid järgmisel hommikul vara bussile minema, seega oli selline viimase päeva tavaline tunne. Kõndisime Hanna-Stina ja Mariaga mööda kive ranna teises otsas päris kaugele. Ma mingi hetk ei viitsinud edasi minna, jäin ootama. Nad tulid üsna ruttu tagasi, Maria mõlemad jalad üleni savised. Selgus, et ta oli seisnud ja Hanna-Stinat oodanud, kuni ühel hetkel maapind ta nagu multikas endasse neelas. Mu vanavanemad sõitsid kuhugi pidusse ja onu sõitis ka koju, nii et olime omapäi seal. Meil oli üks rull kollast nööri, millest pool õhtut punusime. Misfitsi vaatasime ka. Pärast läksime Hanna-Stinaga kahekesi randa jälle, võtsime küünla ja nöörirulli kaasa. Punusimeküünlavalgel rannas, hästi mõnud oli. Lõpuks ehitasime pilliroost lõkke küünlaalustaldrikule. Ma ehmatasin kui see ära tahmus ja viskasin liiva peale, küünlavaha tahkus ja meil oli kivistunud liivaga taldrik. Saime selle puhtaks ikkagi. Pidime tagasi ka minema.

17.07
Hommikul oli varajane äratus, kell kaheksa. Teised pakkisid, koristasime asju kokku jne. Enne kümmet viidi nad bussile ja me jäime Stinaga kahekesi. Istusime suures majas läpakas kuni Kristine tuli. Ta õpetas meile, kuidas raskemaid käepeale teha. Need olid kolmevärvilised. Mina tegin siniste ja halliga, Stina tegi halli, sinise ja erkoranžiga. Aeg läks märkamatult, tõstsime asjad autodele jasõitsime ka minema. Teel mängisime autonumbrimängu. Paberi puudumise tõttu bingot ei saanud. Kui ma õigesti mäletan, siis minu numbrid olid 83, 04, 56, 53, 08, 22, 21, 78, 13, 90, 52 ja paar veel. Kokku oli mul 13 punkti lõpuks. Mu vend sai 14 ja Stina 16.

Kella kaheksast läksin statale, mängima kutsuti. Jalgpalli polnud ammu saanud. Tundsin end kuidagi eriti loiult, mäng ka üldse ei liikunud nii nagu tavaliselt.