DXLI

19:54

ehk nädalavahetus Saaremaal

Reede hommikul asusime Sauelt Karujärve poole teele ning umbes lõunaks jõudsime kohale. Päike paistis, aga puhus tugev tuul ja nii lükkasime Carliga ujumamineku edasi. Peatusime sellises kohas nagu Karujärve Kämping, kus oli kohal suurem seltskond Carli pere tuttavaid ja naabreid. Meil oli kaheks õhtuks kinni pandud veidi suurem maja, kus ülakorrusel oli kaheksa voodikohta ja alumisel kaminaruum koos saunaga. Muidu oli lahe olemine, teistest seltskondadest eraldatud, oma paadisillaga, kust ka ise vette sai minna. Pisike probleem oli see, et igal pool oli jubedalt tolmu. Ma küll väga suur allergik pole, aga natuke võttis nina vesiseks ikka.
Laupäeval võtsime ette sõidu Kuressaarde ja käisime lossis, kus sain tähistamiseks leida ka ühe aarde. Nimelt täitus mul 17. juulil 10 aastat geopeituses. Esimene leid sai samuti tehtud Saaremaal, üsna Karujärve äärest pealegi. Kahjuks selle sama juurde tagasi seekord ei sattunud.
Üks uuem asi lossis oli näitus Nõukogude ajast.
Pärast lasime veel lossiõuel vibu. Avatud olid ka savi- ja klaasikoda. Viimases sain näha, kuidas tehti piimakannu. Täpsemalt ülaääre viimistlemist ning sanga kinnitamist.
Vihma hakkas sadama ja seetõttu suundusime edasi. Parajasti peeti kõrvalplatsil laata, kuhu ka korra astusime. Nii mõnigi asi jäi ostmata, sest sularaha mul tol hetkel kaasas polnud. Siit küsimus, kus lähiajal veel laat tulemas, sest tahaks see suvi kuskile raha kulutama ikkagi minna.

Käisime söömas John Bull pubis, mis ka kohe lossi külje all on. Seal saime kohutava teeninduse osaks. Otsustasime einestada väljas ning peale tellimuse esitamist ootasime ilmatu kaua. Inimesed, kes hiljem tulid said ka varem toidu kätte. Kui viimaks ülejäänud seltskonna road saabusid, siis minu ja Carli omad mitte. Need jõudsid siis, kui teistel juba kõht täis sai. Kõrvallauda toodi hoopis vale toit ja ilma söögiriistadeta.
Sõin seentega pastarooga, mis maksis natuke alla 7 euro. Ports oli nii suur, et jaksasin hoolimata tühjast kõhust pintslisse pista vaevalt poole. Hoolimata sellest, et mekk oli hea, siis vist tagasi ei läheks.
Laupäeva õhtul käisime Carliga saunas ja käisime ka järves ära. Päris ujuma ei läinud, sest piisava sügavuseni oli ilmatu pikk maa.

Saarelt koju sõitmine oli ka omaette teema. Laupäeva õhtul avastati, et Jeepil, millega tulime tilgub alt diislit. Juba tehti korraldusi, et kui autot korda ei saa, siis saame teise auto peale. Pühapäeva hommikul asuti siis Jeepi kallal nokitsema, et see nii sõidukõlblikuks saada, et vähemalt mandrile saaks. Samal ajal selgus, et nüüd ei lähe tööle teine auto. Sellised asjad juhtuvad ikka korraga ja kuskil pärapõrgus.
Õnneks saadi Jeep niipalju korda, et saime sadama poole teele asuda, diislist joon jäi teekonda tähistama. Suure ponnistustega saadi tööle ka teine auto. Praamisabas istusime sõrmed ristis, et ometi laeva peale lubataks. Vahepeal jäi aega ka kiireks aardeleiuks. Õnneks ühtki probleemi ka ei tekkinud. Diislirida on aga siiani teel alles, mu maja ees oleval lõigul vähemalt.